Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04.2009 20:45 - Мандрагората на малката вещица
Автор: comma Категория: Тя и той   
Прочетен: 6193 Коментари: 7 Гласове:
1

Последна промяна: 11.04.2009 10:35


Тази пролет градината ни остана черна и сива. Нищо не се раззелени и нищо не цъфна. Дори лианите на бръшляна по оградата сгърчиха листа като попарени.Баба и мама гледаха тревожно и шушукаха тихо. Късно вечер се затваряха в старата барака и странна светлина прозираше през прогнилите дъски. Гъст дим покриваше двора като пелена,а на разсъмване те изплуваха от него с разпуснати коси, стройни  и величествени в дългите си черни роби.
 Явно заклинанията и магиите им не помогнаха, защото градината все така си оставаше гола и празна.
Зад оградата дърветата вече прецъфтяваха. Вятъра донасяше мирис на мускари и нарциси. Иглики и зюмбюл красяха дори гробището до плевнята ни.Пролетта рисуваше новото начало, а у дома дори бурените още спяха. Само аз никак не се тревожех. Със затоплянето започваше многото работа. Непрекъснато трябваше да се плеви, окопава и сее.
 Е, вярно дори и аз се опитах да посея нещо.
Намерих корена в килера. Не знам защо някой го беше пъхнал в най горното чекмедже. Беше завит с няколко красиви цветни салфетки. Събудиха любопитството ми заради  новото ми хоби - декупажа.
Много странно ми се видя, че това парче грозно,изсъхнало коренище е прибрано толкова грижливо. Все пак не устоях и присвоих хартиените кърпички. Толкова бяха красиви, че вече мислено ги виждах изрязани и вградени в стъклената ваза до леглото ми.  Ами корена?! Не ми се стори логично да го върна на мястото му и го пъхнах в джоба. 
 Почти към полунощ, когато двете ми родителки дремеха в кухнята, ловко и с лекотата на крадец закопах уликата до кладенеца.   Разреших проблема по Сталински. Няма доказателство, няма престъпление.
 На следващата сутрин / за мен сутрин е разтегливо понятие / ме събуди странна суетня. В трапезарията мама и баба говореха разпалено. Кафето си стоеше на печката, а чистите чаши на масата чак ме изплашиха.
  -Ти си била, нали? Само ти неразумно дете можеш да засееш Мандрагора в дома на вещици.
 Нищо не разбирах. Кой е сял? Какво е сял? Защо пък точно аз? Търках сънено очи. Какво толкова съм направила, че тези двете така ми се ядосват ?!
 - Трябва да знаем!-каза баба. Само, който я е посял може да я извади. Ти си малка и не знаеш, че с писъка си може да ни убие. Лошо момиче! Кой ти я даде? Кажи де?
 Все още бях в неведение. Писъци, вадене...а и двете знаят, че  скоро не съм говорила с никого. А от непознати нищо не вземам.
 - Какво нещастие ни дойде на главите! Не ни ли стигаше проклятието на спящите.
Тогава видях. Градината! Там, до кладенеца беше цъфнало лилаво невзрачно цвете. Цялата тази лудница беше за него - толкова малкото и неугледно растение.
- А, това ли? Цветето? Мой е мое!- и им разказах за моята нощна сеитба.
 Двете жени се хванаха за главите, а мама тихо зарида.
   Днес в къщи е пусто. Сама съм. Тази нощ е вещерското сборище. Всички сестри ще се опитат да оправят кашата, която забърках.
   Моята Мандрагора узря и днес трябва да я измъкна от земята. Прочетох повече от 30 книги и с всяка следваща се чувствам все по-несигурна.
 
   Mandragora officinarum - ако някой я иска нека ми се обади утре. Аз все още живея на края на града до Мандренското езеро. Вече не правя магии, но мама и баба могат да направят за вас всичко.

          

 
image




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. coffeen - искам :)
10.04.2009 21:19
иска ми се да имам мандрагора и в моя двор
цитирай
2. eleonoraknyazheva - Интересна хрумка - за злото,
10.04.2009 21:36
посято от невинна ръка.
Поздравления за още един разказ, написан с лекота, сякаш преди това си написала 200-300 такива.:)))
цитирай
3. анонимен - "Този легендарен корен е м...
13.04.2009 22:07
"Този легендарен корен е много труден за намиране и според традицията трябва да бъде изкоренен от човека,
който иска да го използва. Древните вярвали, че растението издава пронизителен писък, когато бъде изкопано, така че
човекът който го иска трябва да запуши ушите си и да използва куче, за да извади корените от земята. Кучето трябва да се
завърже към растението и да се подлъже с храна да побегне, след което мандрагората излизала с корена, убивайки кучето
със своя писък. Употребите на мандрагора са многобройни. Тя е мощен афродизиак и ако се постави до възглавницата на
някой човек, от безразличен ще го превърне в страстен и нежен любовник. Освен това има славата, че дава на своя притежател
голяма сексуална сила. Трябва да се кисне във вино всеки петък и след това да се увие в червен копринен плат. Твърди се, че
ако се отнасяш внимателно към корена, парите оставени близо до него, през нощта се удвояват. Корен от мандрагора може да се
купи от някои билкови магазини, но често на безбожни цени."
цитирай
4. eleonoraknyazheva - Леле.;)))
14.04.2009 11:05
А смятах, че мандрагората е измислица на Джоан Роулинг.
;))))
цитирай
5. анонимен - page rank tool backlinks service
05.08.2011 20:15
homepage service seo forum <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> backlink checker
цитирай
6. анонимен - how to get backlinks backlinks service
26.09.2011 23:56
link popularity seo cost <a href=http://xrumerservice.org>backlink checker</a> get backlinks
цитирай
7. анонимен - update pagerank backlink service
31.03.2012 13:49
what's up comma.blog.bg blogger discovered your website via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramatically increase traffic to your blog http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer best <a href=http://xrumerservice.org>backlinks service</a> Take care. Jason
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: comma
Категория: Тя и той
Прочетен: 599292
Постинги: 47
Коментари: 507
Гласове: 1972
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930